Teema: IT olukorra analüüs Pärnu Vanalinna Põhikoolis
Eesmärk: Selgitada välja IT olukord meie koolis ning õpilaste rahulolu selles vallas. Projekt peaks andma võrdleva andmestiku eelmise aastaga ning toetama Tiigrihüppe kaasfinantseeritava projekti aruande koostamist.
Projekti läbiviijad: Väino Tuisk
Tööplaan ja ajakava:
- Ettevalmistused - teema valik, eesmärgi püstitus, vahendite valik, valimi määramine - 25.11.2013
- Küsimustiku koostamine ja vormi kujundamine - 2.12.2013.
- Küsitluse läbiviimine elektrooniliste vahenditega - 9.12.2013
- Tulemuste analüüs - 16.12.2013
- Kokkuvõte ja järeldused - 16.12.2013
Vahendid: Google Form,e-post, koolisisene õpetajate postiloend, ajaveeb.
Valim: Pärnu Vanalinna Põhikooli õpilased ja töötajad
Küsitlus
Kokkuvõte küsitlusest
Küsitlusele
vastas 15 Vanalinna Põhikooli 6. ja 8. klassi õpilast, seega saab
sellest teha usaldusväärseid järeldusi põhikooli kesk- ja vanema astme
arvamuste kohta.
1. Vastanute jaotus klassiti:
2. Poiste ja tüdrukute jaotus oli peaaegu võrdne:
3. Kuidas oled rahul internetiühenduse kiirusega koolimajas?
Oli erinevaid arvamusi kuid üldiselt ollakse ühenduse kiirusega rahul.
4. Kas õpetajad võiksid kasutada tunnis pigem rohkem IT vahendeid?
Õpilaste arvates võiksid õpetajad rohkem tunnis IT vahendeid kasutada, see teeks tunni huvitavamaks ja mitmekülgsemaks.
5. Kuidas oled rahul tarkavara valikuga kooli arvutiklassi arvutites?
Tarkvara valikuga ollakse üldiselt rahul. edaspidi peaks uurima konkretsemalt millega ollakse rahul ja millega mitte.
6.
Milliseid seadmeid kasutad?
Selgus,
et tahvelarvuteid veel väga palju ei kasutata kuid märgatav on
tendents, et üha vähema kasutatakse lauaarvutit ja rohkem süle- ning
tahvelarvutit. Samuti kasutatakse väga palju nutitelefoni.
7.
Milliseid IT-ga seotud teemasid võiks põhikooli arvutitunnis õppida?
Õpilasi
huvitavad need teemad mida väga palju arvutitunnis praegusel ajal ei
käsitleta: programmeerimine, fototöötlus ja internetilehekülgede
koostamine.
Kokkuvõte:
Küsitlusele vastas 15 õpilast, 6. ja 8. klassist - seega on küsitluse
tulemused piisavalt representatiivsed, et nende põhjal teha järeldusi
põhikooli keskastme õpilaste arvamustest.
Internetiühenduse kiirusega on suurem osa õpilastest rahul kuid on ka üksikuid, kes peavad seda väga halvaks ja väga heaks.
Õpilased soovivad päris tunduva enamusena, et õpetajad kasutaksid IT
vahendeid tunnis rohkem - küllap tõstaks see õpilaste huvi ja kaasatust
tunnis. Seda väidet tuleb aga veel kontrollida.
Samuti soovivad õpilased arvutitunnis õppida veebilehtede loomist ning fototöötlust, küllalt suur huvi on ka programmeerimise vastu.
Ettepanekud:
- Õpetajatele tutvustada käesoleva uuringu tulemusi, julgustada õpetajaid IT vahendeid kasutama.
- Muuta informaatikaõpetuse ainekava ja lisada sinna õpilasi huvitavad teemad.
- Käivitada koolis programmeerimis- ja robootikaring.